Sauna

  • PARO-CHATKA SKRZATKA - sauna zewnętrzna i grill

    Rozwijając się dla Państwa, postanowiliśmy wyposażyć Przystań w Saunę Bania.

    Sauna została posadowniona nad brzegiem Wkry, w miejscu dogodnym dla odpoczynku. Korzystający z sauny mogą po zażyciu kąpieli saunowych ochłodzić się w beczce lub w rzece.


    Sercem sauny jest piec opalany drewnem, na którym znajdują się kamienie. Kamienie można polewać wodą, w ten sposób podnosząc wilgotność powietrza. 


  • Niezbędnik saunowicza

    1. Ręcznik bawełniany - do sauny ruskiej wchodzimy bez ubrań, owinięci w ręcznik bawełniany. Dla naszego zdrowia i higieny należy unikać sztucznych materiałów. Jeśli nie masz ręcznika możesz go u nas wypożyczyć.

    2. Czapka saunowa - dla osłony głowy przed przegrzaniem zalecamy założenie czapki saunowej (u nas ją dostaniesz). Gorące powietrze bardzo szybko ogrzewa te części, gdzie najmniej jest warstwy tłuszczowej: palce, kolana, twarz, głowa.

    3. Klapki - buty zostawiamy z ubraniem, klapki zostawiamy na zewnątrz, w saunie jesteśmy na bosaka.

  • Cykl saunowania, czyli jak korzystać z sauny?

    1. Usiądź na ręczniku, nastaw klepsydrę i odpręż się. Oddychaj ustami. 

    2. Za pierwszym razem możesz być w saunie krótko, organizm musi się przyzwyczaić, ale postaraj się przeczekać „uderzenie ciepła”. Wygrzewaj się ostrożnie wsłuchując w swoje ciało, nie kieruj się klepsydrą. Każdy ma swoją wytrzymałość, nie kieruj się innymi.

    3. Gdy poczujesz chęć zakończenia sesji i wyjścia koniecznie schłodź ciało: zimna woda dla rozgrzanego organizmu to szok, ale bardzo szybko obniża temperaturę chroniąc nas przed udarem cieplnym. Z tego powodu od razu po wyjściu z bani możemy zanurzyć się w rzece czy beczce z zimną wodą. Najbardziej intensywne są zanurzenia powolne za „jednym machem” - ulga następuje najszybciej. 
    4. Odpocznij ok 5-10 minut na świeżym powietrzu, porozmawiaj ze znajomymi, odetchnij. Uzupełnij płyny, napij się wody, soków z warzyw, które uzupełnią sole mineralne w twoim organizmie. Jeśli odczuwasz chłód otaczającego powietrza to jest znak, że można wrócić do sauny.
    5. Etap 1-4 można powtarzać 3-4 razy, za każdym razem wydłużając czas pobytu na saunie oraz czas odpoczynku do 15 minut. Pilnuj przerw i słuchaj swojego ciała. Zbyt długie siedzenie w saunie może pozostawić w nas uczucie ciężkości, ból głowy a czasami nawet mdłości. Zbyt krótkie z kolei nie pozwala wygrzać się, niepotrzebnie tylko stresuje układ nerwowy, nie dając mu możliwości w pełni się rozluźnić. 
    6. Aufguss sesję – przeprowadzamy na życzenie klienta. Polega na rozprowadzeniu ciepła po całej saunie ręcznikiem, intensyfikując pocenie się. Trwa do 10 min. W tym czasie nie jest mile widziane opuszczanie sesji przed jej zakończeniem. 
    7. „Meeting saunowy organizatora” - to saunowanie ogłoszone przez nas na FB: saunaBANIAnadWKRA. Polub nas a będziesz wiedział o naszych spotkaniach w saunie. 
    8. Jeśli nie wiesz, czy postępujesz prawidłowo zapytaj naszego pracownika. Pamiętaj o umiarze w saunie.

  • Meeting saunowy, czyli spotkajmy się w saunie

    1. Zapraszamy do udziały w meetingach saunowych, które są okazją do rozmów podczas seansów saunowych.

    2. Obserwujcie wydarzenia na www.facebook.com/saunaBANIAnadWKRA i zapisujcie się.

     

    3. My przygotujemy drewno do pieca a Wy pamiętajcie o ręczniku, klapkach i napojach. Jeśli nie masz ręcznika - możesz u nas wypożyczyć, o napoje się nie martw - u nas też je nabędziesz. 

    4. Zapoznaj się z regulaminem, jeśli masz wątpliwości - pytaj a my Ci pomożemy.